På eventyr i naturen på Århus gård med unge bybønder!
Bli med på to dager fulle av oppdagelser ute i naturen på Århus Gård. Vi drar på oppdagelsesferd ute og leter etter små dyr i enga, åkeren og naturen rundt oss. Gjennom observasjon og tegning jobber vi kreativt med å dokumentere det vi finner. Aktive og utforskende dager med fokus på samspillet i naturen, nysgjerrighet og kreativitet.
Vi skal også lage mat og bake med innslag av årets første grønt, ville vekster og spiselige blomster.
Det blir servert frokost og vi spiser lunsj sammen begge dagene.
Det blir mulig å hilse på gårdens høner, og du skal få lære å så frø av blomster som du får med deg hjem.
Onsdag 24.06
Torsdag 25.06
kl. 9-14.30 begge dager
For 10-13 år / maks antall: 12 stk
Ha med klær og sko for uteaktivitet
Telemark landbruksselskap som eier Århus gård, og Bybonden i Skien driver prosjektet
”Unge bybønder” som er et aktivitetstilbud for ungdom og et ferietilbud for barn, hvor temaet er
dyrking, mat, bærekraft, urbant landbruk, natur og miljø.
Prosjektet gjennomføres med støtte fra Bufdir.
www. aarhusgaard.no - @aarhusgaard - @bybondeniskien
Spørsmål?
Ta kontakt med bybonden: [email protected]
Velkommen!